ÖKOlléga - workshop és belső kommunikációs kampány
Tréning munkavállalóknak az energiatudatos munkahelyért, környezettudatos zöld irodáért. Munkavállalókat célzó tréningünket azért állítottuk össze, hogy a képzésen résztvevők megfontoltabban használják a környezet erőforrásait ezáltal a munkahelyük erőforrásait is.
Az Ön kollégái mennyire energiatudatosak?
Ma már elengedhetetlen, hogy a fenntarthatóság részeként az energiatudatosság ne csak egy vállalaton belüli részleg vagy néhány munkatárs ügye legyen, hanem beépüljön a vállalati kultúrába.
Ennek számos előnye van:
• Az erőforrások hatékonyabb, tudatosabb használatával költségmegtakarítás érhető el
• Javul a cég hírneve, vonzóbbá válik a környezettudatos ügyfelek és partnerek számára
• A munkatársak olyan ismereteket szereznek, amellyel otthoni energiafogyasztásukat, rezsiköltségeiket is csökkenthetik
• Javul a munkavállalók munkahelyi elégedettsége és elkötelezettsége
• A változatos szemléletformáló tevékenységek és témák által fejlődik a munkatársak problémamegoldó képessége, amely elősegítheti a cégen belüli innovációt
A kampány lehetséges elemei:
• Munkavállalói ismeretterjesztő, szemléletformáló workshopok a következő témákban: háztartási és munkahelyi energiahatékonyság, a klímaváltozás oka és hatásai, alkalmazkodás a megváltozott éghajlati viszonyokhoz, energiaszegénység
• Energiatakarékossági tanácsok, tippek a dolgozók számára a vállalati kommunikációs csatornákon keresztül (hírlevélben, plakátokon, intraneten stb.)
• Kvízek: a megszerzett ismeretek ellenőrzése játékos formában, nyereményekkel
• Dolgozói pontgyűjtés, kihívások (pl. „járj munkába kerékpárral egy hétig”)
• Dolgozói energiahatékonysági ötletek összegyűjtése (online vagy papíralapon), jutalmazása (nyereményjáték sorsolással)
Igény szerint teljes körű támogatást nyújtunk a kampány arculatának megtervezésére. Az arculati csomag pl. logót, plakátokat, szórólapot és egyéb kreatív elemeket tartalmazhat. A kampány hirdetését támogathatjuk vállalati hírlevél-tartalom elkészítésével, cikksorozat írásával, közösségi média felületeinken való megjelenéssel és egyéb kommunikációs elemmel.
Referenciák:
• A Zoltek Magyarország Kft munkavállalói szemléletformáló kampányának kidolgozása (plakátok, ötletverseny, kvízek) energiahatékonyság, energiatakarékosság témájában
• A Decathlon dolgozói számára fenntarthatósági előadások, workshopok
Az Energiaklub 1995 óta végez kutatási-elemzési, ismeretterjesztő, szemléletformáló tevékenységeket a megújuló energiaforrások, energiahatékonyság, klímavédelem és klíma-alkalmazkodás terén. Projektjeiben együttműködik önkormányzatokkal, vállalkozásokkal, egyetemekkel, iskolákkal, óvodákkal, külföldi szakmai civil szervezetekkel. Hisszük, hogy az energia- és klímaválság csak úgy oldható meg, ha az egyének, a vállalkozások, az önkormányzatok és a kormányok egyaránt felelősséget vállalnak tetteikért.