Milyen tanulságokat hozott az OSS online képzés?

Értékelési összefoglaló a RenovAID projektből

A RenovAID projekt keretében megvalósított OSS (One-Stop-Shop) online képzéssorozat célja az volt, hogy Koszovóban és Albániában erősítse az épületfelújítási tanácsadási modellek ismeretét, különös figyelmet fordítva az energiaszegénység kezelésére és a szakpolitikai kapacitásépítésre. A most elkészült értékelés összegzi a szervezési, technikai és tartalmi tapasztalatokat – ezek nemcsak a jövőbeli képzésekre, hanem általában a nemzetközi kapacitásépítés sikerességére nézve is fontos tanulságokkal szolgálnak.

Szervezési oldalról a legnagyobb kihívást a résztvevők bevonása jelentette. A civil partnerek aktívak voltak, de a meghívott szakmai közönség motiválása nehéznek bizonyult. A jövőben ezért érdemes a helyi partnereket mélyebben bevonni a programtervezésbe és facilitátori szerepekbe, hogy jobban tudják aktivizálni saját hálózatukat.

Tartalmi szempontból a legnagyobb érdeklődés a gyakorlati példákat bemutató előadások – különösen az OSS modellt bemutató Amiestas prezentáció – iránt mutatkozott. Ugyanakkor kihívás volt az előadók számára, hogy kevés visszajelzést kaptak, így nehéz volt alkalmazkodni az aktuális igényekhez. Az értékelés kiemeli: a rugalmasabb programtervezés és a résztvevői igények előzetes feltérképezése sokat javíthat a jövőbeli képzések hatékonyságán.

📄 A részletes értékelő dokumentum letölthető innen: OSS online training assessment