ÖKOlléga - workshop és belső kommunikációs kampány



Tréning munkavállalóknak az energiatudatos munkahelyért, környezettudatos zöld irodáért. Munkavállalókat célzó tréningünket azért állítottuk össze, hogy a képzésen résztvevők megfontoltabban használják a környezet erőforrásait ezáltal a munkahelyük erőforrásait is. 

Az Ön kollégái mennyire energiatudatosak?
Ma már elengedhetetlen, hogy a fenntarthatóság részeként az energiatudatosság ne csak egy vállalaton belüli részleg vagy néhány munkatárs ügye legyen, hanem beépüljön a vállalati kultúrába.

Ennek számos előnye van:

•    Az erőforrások hatékonyabb, tudatosabb használatával költségmegtakarítás érhető el  
•    Javul a cég hírneve, vonzóbbá válik a környezettudatos ügyfelek és partnerek számára
•    A munkatársak olyan ismereteket szereznek, amellyel otthoni energiafogyasztásukat, rezsiköltségeiket is csökkenthetik
•    Javul a munkavállalók munkahelyi elégedettsége és elkötelezettsége
•    A változatos szemléletformáló tevékenységek és témák által fejlődik a munkatársak problémamegoldó képessége, amely elősegítheti a cégen belüli innovációt

A kampány lehetséges elemei:
•    Munkavállalói ismeretterjesztő, szemléletformáló workshopok a következő témákban: háztartási és munkahelyi energiahatékonyság, a klímaváltozás oka és hatásai, alkalmazkodás a megváltozott éghajlati viszonyokhoz, energiaszegénység
•    Energiatakarékossági tanácsok, tippek a dolgozók számára a vállalati kommunikációs csatornákon keresztül (hírlevélben, plakátokon, intraneten stb.)
•    Kvízek: a megszerzett ismeretek ellenőrzése játékos formában, nyereményekkel
•    Dolgozói pontgyűjtés, kihívások (pl. „járj munkába kerékpárral egy hétig”)
•    Dolgozói energiahatékonysági ötletek összegyűjtése (online vagy papíralapon), jutalmazása (nyereményjáték sorsolással)

Igény szerint teljes körű támogatást nyújtunk a kampány arculatának megtervezésére. Az arculati csomag pl. logót, plakátokat, szórólapot és egyéb kreatív elemeket tartalmazhat. A kampány hirdetését támogathatjuk vállalati hírlevél-tartalom elkészítésével, cikksorozat írásával, közösségi média felületeinken való megjelenéssel és egyéb kommunikációs elemmel.

Referenciák: 
•    A Zoltek Magyarország Kft munkavállalói szemléletformáló kampányának kidolgozása (plakátok, ötletverseny, kvízek) energiahatékonyság, energiatakarékosság témájában
•    A Decathlon dolgozói számára fenntarthatósági előadások, workshopok

 

Az Energiaklub 1995 óta végez kutatási-elemzési, ismeretterjesztő, szemléletformáló tevékenységeket a megújuló energiaforrások, energiahatékonyság, klímavédelem és klíma-alkalmazkodás terén. Projektjeiben együttműködik önkormányzatokkal, vállalkozásokkal, egyetemekkel, iskolákkal, óvodákkal, külföldi szakmai civil szervezetekkel. Hisszük, hogy az energia- és klímaválság csak úgy oldható meg, ha az egyének, a vállalkozások, az önkormányzatok és a kormányok egyaránt felelősséget vállalnak tetteikért.