ZÖLD CÉGNEK IS KELL A CÉGÉR - fenntarthatóság kommunikációja

A fenntarthatóság egyre nagyobb értéket képvisel a társadalomban. Egyre növekszik azon fogyasztók aránya, akik igyekeznek fenntarthatóan előállított termékeket, szolgáltatást vásárolni. A klímatudatosság és az energiahatékonyság melletti elkötelezettség kommunikálása jelentős versenyelőnyt jelenthet: javíthatja a vállalat hírnevét, megkülönbözteti versenytársaitól, vonzóbbá teszi a környezettudatos ügyfelek, befektetők és partnerek számára. A vállalat saját honlapján, hírlevelében, közösségi média felületein, a helyi, országos vagy szaksajtóban megjelentetett szöveges, grafikus vagy videós tartalmak a bizalom kiépítésével egyaránt vonzzák az új ügyfeleket, partnereket, és segítenek megtartani a régieket. Egyértelműen javul a vállalat hazai és/vagy nemzetközi láthatósága, akár más szektorokban és politikai döntéshozók irányában is.

A munkavállalók szintén szívesebben dolgoznak olyan vállalatoknál, amelyek működése összhangban van személyes értékeikkel, beleértve a fenntarthatóságot is. A munkavállalók jobb megtartása érdekében ezért elengedhetetlen a klímavédelem, energiahatékonyság terén elért eredmények belső kommunikációja is. 

Az Energiaklub kommunikációs szolgáltatásai

Az Energiaklub javaslatot tesz a vállalat által elért fenntarthatósági eredmények bemutatásának módjára, csatornáira, célcsoportjaira egy közérthető kommunikációs stratégiában összefoglalva.

Szakmai tartalmat készít a vállalat fenntarthatósági eredményeiről, terveiről:

  • blogcikkben, szöveges összefoglalóban 
  • infografikával, például online vagy nyomtatott brossura formátumban
  • videóban
  • podcastban

Vállalja már elkészült tartalmak lektorálását, véleményezését, más célközönség számára való adaptálását is.

A vállalat kommunikációs csatornáin kívül a tartalmat megjelenteti saját csatornáin (blog, közösségi média, hírlevelek). Igény esetén helyi vagy országos médiában, szaksajtóban jelenteti meg fizetett tartalomként.

Vállalja olyan komplex kommunikációs kampány megtervezését és megvalósítását is, amely nem csak informálja, hanem aktivizálja, bevonja az ügyfeleket, például kvízek, nyereményjátékok, kihívások keretében.

Miért pont az Energiaklub?

Az Energiaklub 1995 óta végez kutatási-elemzési, ismeretterjesztő, szemléletformáló, kommunikációs tevékenységeket a megújuló energiaforrások, energiahatékonyság, klímavédelem és klíma-alkalmazkodás terén. Projektjeinkben együttműködünk önkormányzatokkal, vállalkozásokkal, egyetemekkel, külföldi szakmai civil szervezetekkel.

Szakértőink tapasztalata garantálja, hogy a legapróbb részletekig megértjük fenntarthatósági eredményeinek jelentőségét, összefüggéseit, sőt rámutathatunk olyan eredményekre, amiket eddig nem tartottak fontosnak. A vállalat eredményeit egy adott témában kontextusba helyezve, igény esetén a teljes szektort lefedve mutatjuk be.

Kiterjedt szakmai kapcsolati rendszerünknek köszönhetően az eredményekre más energetikai vagy fenntarthatósági szakemberek is felfigyelnek és tovább terjesztik. Az elkészült tartalmak hitelességét növeli, hogy egy független, szakmai civil szervezet közreműködésével készültek. A nevünket adjuk hozzá.

Referenciák:

Energiamegtakarítási számítások az IKEA termékeire (elemzés)

Európai országok szélenergia-termelése (infografika)

Szélerőművek elfogadottsága önkormányzatok körében (infografika)

Energetikai felújítás kisokos és jó példák (kiadvány)

Energiahatékonysági Barométer (animációs videó)

Energiahatékonysági felújítás tervezése – tévhitek (videó)

Fenntarthatósági képzés a Decathlonnál (honlap cikk)

Interjú egy energiatanácsadó iroda létrehozásáról (blogcikk)

Településmarketing (brossúra)

 

Lépjen kapcsolatba velünk!

Kapcsolat: energiaklub@energiaklub.hu